Nothing scares me anymore



Om en vecka idag kommer nya au pairen. Sjukt att vi snart är där. Att detta snart är över. Det är så sjukt mycket blandade känslor. Det har hänt så otroligt mycket det här året, saker jag aldrig trodde skulle hända och saker jag trott skulle blivit annorlunda än vad det blev. 
Jag blev kär. Jag har fått uppleva mina drömmars stad. Jag har blivit flytande i engelska. Jag har stått ut med människor som har behandlat mig väldigt illa. Jag har fått nya värderingar. Nya vänner. Insett vad det är som är viktigt och betydelsefullt i livet. Fått upplevelser och minnen jag aldrig trodde jag skulle få. Jag vet vilken typ av förälder jag vill bli. Insett vilka ens riktiga vänner är. Insett att jag har den bästa familjen i hela vida världen. Förstått att min mamma kan bära mig även från andra sidan jorden. Att Gud hör mig. Tack.

Sedan är det tråkigt att vänner som så självklart skulle komma och hälsa på, aldrig kom. Att vänner som skulle ringa så ofta, aldrig ringde. Att vänner som skulle se till att allt skulle vara som vanligt, gjorde ett mission av ett ynka telefonsamtal. 

Men jag har vuxit här borta. Jag har lärt mig att jag klarar mig själv. Jag kan själv. 

Kommentarer
Postat av: Carro

Shit så bra skrivet! Kunde verkligen inte sagt det bättre själv! Du är så sjukt stark som tagit dig igenom detta! Man växer så enormt mycket som människa verkligen!! Längtar tills du kommer hem och man får krama dig igen!

2016-02-17 @ 11:30:46
URL: http://ccarolinebengtssonn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0