Can't believe how you make me feel pretty







Hejsan!

I fredags hämtade courney upp mig strax efter sex då jag slutade och vi åkte till en restaurang i Jersey city där vi satt på deras uteservering så man såg ut över Manhattan, ibland glömmer man bort vart man egentligen bor för tillfället.
Efter det tog vi en promenad längst vattnet och hittade en pir vi satte oss på och kollade på utsikten. Det plingade till i min telefon efter ett tag och pappa meddelade att farfar precis hade somnat in.. 
Jag har inte riktigt förstått hur sjuk han har varit nu på slutet eftersom jag intr har varit där och sett det med egna ögon, så när jag fick veta för några dagar sedan hur illa det faktiskt är kom det mer eller mindre som en chock för mig. Jag menar, kan det verkligen vara MIN farfar dom pratar om? Är det ens möjligt? Men tydligen så var det så. Det är heller inte varken det roligaste eller lättaste att befinna sig på andra sidan jorden när något sånt här händer, men det är inte långt kvar tills min familj kommer nu, tack och lov.

På lördagen åkte vi till en park och åt frukost i det härliga vädret innan jag tog tåget tillbaka till south orange eftersom jag skulle jobba på kvällen. Mindre kul såklart, men jag var heller ändå inte på humör för att göra något speciellt, så jag kunde lika bra jobba.

På söndagen ringde klockan 06:00 och det var bara dags att stiga upp, då color run stod på schemat! Oliva, en tjej från Österrike hämtade upp mig 45 minuter senare och vi begav oss trötta mot Elizabeth där loppet skulle hållas. 
Det var kul faktiskt! 5km sprang vi mesans folk sprutade färg på en när man sprang förbi. vi var bland dom första som startade och dom första som kom i mål, så det var kul! Efteråt samlades alla och hällde färg på varandra så vi såg ut som en levande regnbåge när vi återvände hemåt. Kom hem och då var det bara pappan i familjen hemma och han bara kollade på mig med stora ögon och ba wow ... Ditt ... Lopp..... Haha! Men det var kul!

Drog in till city med Elvira, den nya tjejen från south orange efter lunchtid och vi köpte med oss lunch och åt i central park. Gick runt i soho och kikade runt i lite butiker efter det innan klockan blev nio och Andrea kom in en kortis efter det att hon hade slutat och vi gick till Mc gee's, baren från how I met your mother! Jag beställde in en "don't drink tequila" och Andrea en "the naked man" haha. Det var roligt att ha varit där och ha sett det!

Måndagen mådde jag inte bra alls, kände mig febrig och förkyld och skakig, så mamman kom hem tidigare så jag fick vila. Igår och idag(onsdag) är barnen är hemma från skolan pga judisk högtid och imorgon halvdag i skolan. I princip så resterande tre veckorna kommer se ut, mycket judiska högtider framöver haha. Men mitt ljus i tunneln är att min älskade familj snart kommer över!! Åh vad jag längtar! 

Puss och kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0