Det är inte förrän mörkret faller som jag inser mina misstag




Hejsan!

Förra helgen åkte jag ut till Long Island för min weekend class i media and social marketing. Kom dit vid fem och åt middag innan första lektionen hölls klockan sex och slutade vid åtta. 
Senare på kvällen var vi ett antal som samlades i en av parkerna på campuset för att dricka öl och umgås, vilket var kul!

Frukost 8:30 dagen därpå innan första lektionen drog igång vid 9. Lektioner fram till 8 på kvällen med paus för lunch och middag. Lördagkvällen spenderade jag med två andra svenska tjejer och tre tjejer från Brasilien i en college korridor där det hölls beerpong och andra dricklekar i ett (och förmodligen fler) av rummen. 
Det var så jäkla häftigt att få komma in i det riktiga liksom korridorerna där dom "riktiga" studenterna som pluggar där bor, istället för huset vi bodde i som var till för typ au pairer som var där för weekend klasser. 

Det var verkligen som att komma in i en collegefilm! På lunchen kollade vi på amerikanskfotbolls match  med cheerleaders och hela köret och när jag klev in i korridoren där på kvällen, det var så häftigt! Alla dörrar var typ öppna och folk chillade runt och alla hängde med alla och allt verkade bara askul! Vissa festade, vissa pluggade, vissa bara tog det lugnt, nej shit vad sugen jag blev på att plugga på college här i USA! Dessutom vad campuset så himla stort och fint, med stora gräsytor där folk satt och pluggade och stora fina byggnader. 
Lektioner hölls på söndagen fram till lunch där vi skulle presentera vårt grupparbete och efter det fick vi sluta.
Kan inte påstå att det var en speciellt ansträngande helg, förutom grupparbetet var det mest att bara lyssna. 3 credits klar, 3 to go!

Åkte gul skolbuss till Hicksville efter det att vi slutat på söndagen där Carro hämtade upp mig. Vi åt lunch, strosade runt i ett köpcentrum och åt middag innan jag tog tåget vid åtta tillbaka mot nyc och south orange. Var så kul att träffa henne igen! Känns verkligen att det var för länge sedan sist! 

Senaste tre veckorna har det varit massvis med judiska högtider så barnen har varit hemma från skolan en hel del, men i tisdags var det slut på det (tack och lov hehe..).

Vad gjorde jag förra helgen? Var ledig på fredagen och åkte till Andrea och åt svenska köttbullar med brunsås till lunch, mums! 
På kvällen gick jag, Andrea och Elvira ut i Hoboken, vilket var kul! Kvällen rundandes av vid tre och då tog jag en taxi hem till Courtney.

På lördagen tog vi det lugnt, kikade tv och drack te. Åkte till en resturang som låg typ 40 min bort för den var tydligen känd för deras stora buffé, och det var värt det haha! Rullade nästan därifrån. 

Söndagen tog vi en härlig höstpromenad längst vattnet i Bayonne innan jag tog tåget vid sex tillbaka till SO och träffade Elvira och Andrea för en trevlig middag på cheesecake factory och lite häng på Target.

Barnen var hemma måndag och tisdag och i tisdags åkte vi till ett museum på förmiddagen, kul för dom men jag hatar museum. 
Slutade vid 7:10 på kvällen, gick ett tåg in till nyc 7:19, så sprang till bilen körde som en idiot och HANN med tåget! Var inne vid åtta och tog en taxi till hotellet och ÄNTLIGEN fick jag krama om min älskade mamma, lillebror, mina två kusiner, min moster, mormor och min kusins flickvän! Vilken lycka!
Dom var så trötta efter första dagen så vi tog det bara lugnt på hotellet och pratade innan jag tog tåget tillbaka vid elva.

Nu sitter jag och kollar på Sabrina som spelar tennis och räknar ner timmarna tills jag får sluta och åka in till nyc och få en veckas semester med min älskade familj! Och imorgon kommer pappa!! 

Skriver mer hur veckan var efter den är över haha, puss! 

Självklart har jag dessutom rensat bilderna på mobilen senast idag haha, därav inga bilder på typ något jag skrivit om haha.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0