A taste of home












(Vet inte om ni kan se hela bilder eftersom jag skriver via mobilen men what to do)

Hej på er!
Hade en helt underbar vecka när familjen var här! Blev ledig på torsdagkvällen och åkte då in och träffade mamma, lillebror, moster, morbror, mina två kusiner och min kusins flickvän. 
Pappa kom sedan på fredagkväll så kramade om honom innan jag körde en utgång med mina kusiner senare på kvällen.

På lördagen åkte jag, mamma, pappa och lillebror ut till familjen i south orange och hälsade på dom. Jag körde runt dom på en rundtur i området, åt middag där och lekte med barnen. Oskar blev stor favorit och blev för frågad om att vara nästa au pair haha.

Vi gjorde massor den veckan. vi såg lejonkungen på Broadway (SE DEN OM DU KAN!), central park, soho, little italy, china town, upper East side, upper west side, downtown, vi gjorde i princip alla delar av Manhattan haha. Shopping, god mat, god dryck och det bästa sällskapet jag vet! Bra väder hade vi också! Gick på 9/11 museet vilket var sjukt intressant, men känner att jag behöver gå tillbaka och lägga mer tid på det, för ville se allt! 
Tog färjan ut till hoboken en kväll för middag också för att visa dom den underbara utsikten. Träffade coutney över en middag, promenerade massor, skrattade och bara njöt över att få vara tillsammans igen. 

Det var jobbigt att säga hejdå när veckan tog slut, men nu är det inte allt för lång tid kvar innan mitt år börjar lida mot sitt slut och jag får komma hem till dom igen. 

Åkte till Courtney efter jag kramat hejdå och hoppat in i en taxi. Vi tog det lugnt och kollade på film på fredagen. På lördagen tog vi en sväng till Target och stod och valde värmeljus i en halvtimme som ett gammalt gift par som inte kunde komma överens om vilket som faktiskt passade bäst till hösten. 
På kvällen åkte vi till hoboken. Han träffade sina kompisar för att kolla på fotboll och jag träffade Andrea, Elvira och Elviras kompis Cissi i Cissis pojkväns lägenhet som var helt otrolig! Sjukt fin med utsikt över Manhattan, drömmen! 
Vi åt middag och drack vin innan vi gick ut och mötte upp Courtney och hans kompisar på en klubb. 

På söndagen var det dags att återvända till south orange för att börja jobba dagen därpå. Hade velat ha semester fram tills jag åker hem. Men men. 

Den här helgen har jag haft min andra och sista weekend class. Hade en förberedelsekurs för toefl. Inte världens roligaste, men skönt att ha det gjort. Gick därifrån med ett certifikat och mina 6 credits är klara!

Carro kom även och hämtade mig efter skolan på lördagkväll och efter jag slutat nu på söndagen, vilket var jättekul! Skönt att hänga med någon hemifrån som är i samma sits som en själv. 

Nu sitter jag på Penn och väntar på tåget tillbaka till SO. Måndag imorgon, woho.. #less

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0