I staden där jag bor är man någon eller ingen alls






Hej på er!
Var lite mer än en vecka sedan sist. Jag har tillbringat den senaste veckan i Sverige, kan ju inte missa lillebrors student!
Nej men det var hur kul som helst, körde en liten surprise och hade bara sagt till mamma att jag skulle komma hem. 

Hon hämtade mig på Arlanda onsdag morgon (svensk tid) och oj vad vi kramades och grät, folk runt omkring log åt oss, lär väl sett ut som jag varit borta i hundra år, när det egentligen bara är fyra månader. Vi åkte hem till en sovande lillebror som jag gick ut och väckte, och minen på honom alltså haha! Han ba "skämtar du!? Drömmer jag!? Vafan är det ett skämt!?" Innan han drog ner mig i sängen i en stor kram. 
Pappa och Oskar hade varit och köpt skor inför studenten dagen innan så Oskar ringde pappa och sa att skorna var trasiga (vilket dom inte var), så pappa kommer ut 30min senare för att lämna kvittot till Oskar, och när jag öppnar dörren trodde jag han skulle få en hjärtattack haha! 
Fellan, stackars älskade lilla fellan, hade jag veckan innan berättat för att jag inte fick komma hem över studenten, och hon blev så himla besviken. Så mamma skrev till Felicia och sa att dom skulle ses på en fika onsdagen därpå för att skicka ett paket till mig som "plåster på såren". Men när jag kom där istället för mamma blev det en lång blöt kram av glädjetårar. 

Jag hade en helt fantastisk vecka, kändes som att jag aldrig varit borta nästan. Träffade i stort sätt alla mina närmaste, både vänner och släkt. 
Oskars student var jättefin och väldigt lyckad! Det var längesedan jag såg honom så lycklig som när han sprang ut, och jag var så stolt och glad för hans skull att jag grät som ett litet barn haha. 

Onsdagen träffade jag Erika och hennes bebis Tyra, så fiiin!! 
Efter det jag överraskade fellan drack vi vin på stationen. Åkte hem till mig, Kajsa kom och vi åkte hem till henne och drack mer vin och pratade.

Torsdagen klippte och slingade jag håret och hjälpte till med förberedelser inför studenten. 

Fredagen var det studenten, som sagt en riktigt fin och trevlig dag och kväll! På kvällen när han drog till studentfesten drog jag och Fellan till Magnussons och träffade Kajsa och Saga. 

Lördagen körde jag ihop mitt lilla närmsta tjejgäng bestående av fellan, Jennifer, Viccan, Hannah och Kajsa och körde ett litet förkrök hos mig innan vi drog till sommarpremiären på Birger. 
Lite kul för söndagen innan på barbecuen jag skrev om träffade jag en kille härifrån som skulle på semester i Sverige samma vecka som jag, så han och hans kompis hakade på oss till Birger, vilket var jättekul! 
Birger stängde och jag och min trogna vapendragare Felicia tyckte (som alltid) kvällen inte alls behövde ta slut. Så jag fellan, amerikanen och hans kompis och Oskar och Jonas tog en stor taxi och fortsatte kvällen/morgonen hos mamma fram till halv åtta då vi alla var rejält trötta.

Söndagen hängde jag med Felicia och Viccan hos mamma i princip hela dagen. Mysigt! 

Måndagen åkte jag och Felicia (haha jaaa hon var hos mig typ hela tiden) ner på stan och jag köpte med mig saker jag behövde ha med mig tillbaka, typ migräntabletter och ansiktskräm. 
Sedan träffade vi Kajsa för en fika på Waynes.
På kvällen kom familjen Lindahl till oss på middag, vilket var jättekul och mysigt! Så roligt med människor man står så nära fast man träffas så sällan. 

Tisdagen åkte jag och lillebror in till stan och köpte jeans till honom innan vi åkte till farmor och farfar för en fika. Därefter åkte vi till morfar och Ruth på ännu en fika haha. Mysigt att få prata lite och få träffa dom igen innan jag åkte tillbaka. 
Därefter träffade jag Kasper för några glas vin på stationen innan jag åkte hem och åt middag med mamma och Oskar.

Onsdagen var jag på plats på Arlanda klockan sju för att ta flyget tillbaka klockan nio. Usch hade dessutom pms så var så jävla jobbigt att säga hejdå till mamma. Tårarna bara rann.
Men flyget blev bara mer och mer uppskjutet och när klockan var två fick vi reda på att flyget var inställt och att vi skulle få ta det dagen därpå istället.
Ganska glad över det ringde jag mamma som kom och hämtade mig igen. Följde med mamma till sjukhuset som skulle kolla något med hennes öga så satt där i flera timmar innan vi åkte hem och åt pizza. Träffade sedan fellan och Hannah på stationen för lite drinkar och ett hejdå. 

Haha fan vad jag ser nu att det har varit mycket alkohol inblandat i veckan, men det är så det ska vara!
Fick dessutom veta idag att planet blev inställd pga bombhot, läskigt!

Nu är det fredag och jag har varit tillbaka på amerikansk mark i snart 24h. Ikväll ska vi ha avskedskväll för Tilda som åker tillbaka till Sverige på onsdag, usch så jävla tråkigt, att hon åker alltså! 

Grattis till dig som orkade läsa hela inlägget haha! Ska sluta skriva nu, vill inte tråka ut er föööör mycket!
Puss & kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0