So scared to be old, Im only good at being young

 
Hej på er!

Jag har haft en jättebra helg! I fredags fyllde jag år, woho. Var ledig så jag sov ut ganska länge. Skypade med mamma och Oskar, farmor och farfar och fellan. Skulle till gymmet senare under eftermiddagen, men när jag hade parkerat bilen i ett tomt parkeringshus och gått in i byggnaden (hur nu dörren kunde vara öppen) insåg jag ganska snabbt att det var väldigt stängt. Kolsvart och inte en människa där, så jag vände ganska fort.
Senare på kvällen kom Linda och hämtade upp mig med en stor heliumballong med askungen på som det stod Happy birhtday på, tillsammans med ett handskrivet grattis-kort där hon skrev att hon skulle bjuda mig på glass haha, jättesöt!!
Vi hämtade upp Emy och hon hade gjort (!?) en blomma av ballonger. Ni vet såna där figurer clowner gör av ballonger, typ hundar och så, en sån var det, fast en blomma som sagt, jättegulligt det med! Vi åt middag på en resturang och hade det trevligt innan Linda skjutsade tillbaka oss hem efter det.
 
Dagen därpå var det lördag. Jag tog tåget in till city runt två och mötte upp Carro på Penn station. Hon hade med sig en sjukt stor partyhatt i leopard och rosa hahha, jag tänkte ha på mig den under kvällen, men det glömdes bort, och tur var nog det haha.
 
Vi tog oss tillsammans till Washington square park för att, hör och häpna, delta i ett gigantiskt kuddkrig. Jag vet inte riktigt hur mycket vi deltog väl på plats haha, men det var en rolig upplevelse att se!
Efter det letade vi upp det Hostel vi skulle tillbringa natten på. Det var ett litet (och då menar jag litet), ofräscht rum i China town vi kom till, och tack och lov för att det bara var en natt vi skulle spendera där, för fräschare ställen har jag helt klart varit med om..
Vi dumpade våra väskor där innan vi strax därpå gick ut och letade upp en restuarang. Åt varsin god pizza på en italiensk resturang innan vi gick tillbaka till rummet för att fräscha till oss innan kvällen. Cecilia och Tilda, två svenska tjejer kom senare och vi delade allihopa på en taxi till Times square där vi mötte upp vår limousin.
 
Efter en timme i limousinen med champagne och drinkar släppte den av oss på ett ställe som var ganska lame, så vi drog ganska snabbt därifrån och hamnade istället på Empire rooftop som hade klubb högst upp. Jag hade en riktigt kul kväll och är verkligen nöjd med mitt firande! Vi var väl tillbaka på rummet på morgonkvisten, och efter tre timmars sömn checkade vi ut.
Åt en snabb lunch på subway innan vi alla rörde oss hem. Väl hemma igen hann jag inte göra mycket innan jag somnade. Usch så trött.
 
Idag är det måndag och barnen har lov från skolan heeela veckan, så jag har heldagar att se fram emot några dagar framöver.. Är fortfarande sjukt trött, så det blir en tidig kväll för mig även ikväll.
 
Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0